Cities: Skylines on suomalaisen Colossal Orderin kehittämä ja ruotsalaisen Paradox Interactiven julkaisema kaupunginrakennuspeli. Peli on julkaistu vuonna 2015 Linuxille, macOS:lle ja Windowsille. Lisäksi peli on julkaistu Nintendo Switchille, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle. Konsoliversioiden käännökset on tehnyt Tantalus Media.
Colossal Orderin kaksi aiempaa Cities in Motion -peliä sijoittuivat valmiiksi rakennettuihin kaupunkeihin. Cities: Skylinesissa pelaaja voi muokata ja hallinnoida kaikkia osa-alueita kaupungissa.
Pelin tavoitteena on rakentaa menestyvä kaupunki kaavoittamalla asuinalueita ja suunnittelemalla hyvin toimiva infrastruktuuri ja tieverkosto. Pelin alussa tämä ei ole mitenkään ongelmallista, sillä pienen kylän keskusraitti voi olla tukossa, mutta tästä huolimatta se toimii. Kuitenkin asukasluvun kasvaessa vanhat ratkaisut voivat osoittautua todella ongelmaiseksi ja aiheuttaa pahoja liikenneruuhkia kaupunkiin. Ennen eloisan raitin tukkivat rekat, jotka yrittävät päästä läpi uusille teollisuusalueille. Samaan aikaan asukkaat valittavat pahasti kasvaneen liikenteen aiheuttamasta melusta ja niin edelleen. Mitä isommaksi kaupunki kasvaa, sitä monimutkaisemmaksi sen johtaminen käy.
Kaupunki näyttää ja tuntuu kaupungilta ja erilaiset efektit, kuten yön lankeaminen tai lumipyry, tuovat oman lisänsä tunnelmaan. Toimintaa voi halutessaan tarkastella hyvin läheltä, mutta tietyn pisteen jälkeen ruudunpäivitys ottaa pahasti siipeensä. Kaupunkien iloinen värimaailma ja kaiken pienoismallimaiseksi muuttava tilt shift -valokuvatehoste grafiikassa ovat juuri tätä perua. Molemmat pelit käyttävät myös niin sanottua agenttisimulaatiota, jossa kansalaiset ovat aitoja yksilöitä, joiden menoa ja arkea voi seurata päivästä toiseen.